תחליפי החלב

11/01/2018, מאת מיחכל אור רודיך - דיאטנית

חלב שקדים, חלב אורז וחלב קשיו.

לאור ההצטננויות הרבות בימים משוגעים אלה, של ימי חורף גשומים משולבים עם ימים של חום קייצי כמעט, אני בהחלט ממליצה בשבוע שבועיים הקרובים להמעיט ואפילו להימנע ממוצרי חלב.

תחליפי החלב

חלב כשלעצמו שנוי במחלוקת בקרב התזונאים. פחות מומלץ, על ידי כולם, כשיש בעיה במערכת הנשימה, ליחה רבה ושיעול פרודוקטיבי וצמיגי.

בשנים האחרונות יש מגוון רחב מאוד של תחליפי חלב, אם אפשר לכנותם כך, החל מחלב הסויה שכולנו מכירים, חלב קוקוס שמומלץ מאוד לשתות קר בקיץ ועד למשקאות האורז, השקדים והקשיו שעלו על המדפים בכל מכולת שכונתית.
לחלק מהמשקאות יש יותר חלבון (חלב סויה) ולחלקם פחות (קוקוס, שקדים), אך לכולם יש מינרלים רבים ומגוון ויטמינים, חומצות שומן ויתרונות ספציפיים.
אם אפשר להימנע ממשקאות חלב ממותקים – עדיף.

חלב שקדים הוא טעים ומוסיף מינרלים רבים ולכן יהיה תחליף טוב לחלב עם דגני הבוקר. חלב קשיו, חדש יחסית, מכיל אחוז גבוה יותר של חלבון ושל שומן ויכול בהחלט להחליף את החלב במשקאות כמו צ'אי לטה, קפה ועוד.
אם אתם מחסידי היוגורט תוכלו למצוא תחליפים טעימים כמו מעדני סויה בקירור, מעדני אורז בקירור או מעדני סויה של אלפרו. החיסרון במוצרי אלפרו הוא השימוש בחומר משמר ובסוכר רב יחסית אך היתרון הוא ללא ספק הטעם. יש כמובן מוצרים טעימים נוספים של חברות אחרות ואם נשים לב – הרי שככל שעובר הזמן מצטרפים שחקנים נוספים למגוון.


כך שהטיפ השבוע הוא לטעום חלב מסוגים שונים ולבחור לכם את מה שאתם אוהבים. קראו את תוויות המוצרים ובחרו על פי תווית מה נכון לכם. האם כמות החלבון חשובה לכם יותר או דווקא מינרלים ממיסים שחסרים לכם וכד'.
לכל האנמיים מביננו, כל מי שבדיקות הדם מצביעות על רמות נמוכות של ברזל – זה הזמן להוסיף ברזל שנספג טוב בסביבה שאינה חלבית....

לבריאות!