10 טיפים להורדת עודפי החגים

10/10/2017, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית

מה אפשר לעשות רגע לפני שנגמרים החגים?

ההוויה של חג סוכות היא הרי לארח ולהתארח ולכן כמעט כל שמחה במהלך החג מלווה גם באוכל.

10 טיפים להורדת עודפי החגים


הגענו לאמצע חג הסוכות כשבמקרר עוד שאריות ארוחת החג ולפנינו שמחת תורה עם מיני מטעמים וארוחות חגיגיות נוספות. יחד עם ארוחות החג החוויות המשפחתיות, הטיולים היפים, מצטרפים להם מבלי שנרגיש גם קילוגרמים מיותרים.

מאחלים מסורתיים או משפחתיים שלרוב אפילו לא מאפשרים לנו לאכול את מה שמתאים לנו, או מאפשרים לפחות לשמור על המשקל התקין שלנו, מדדי הסוכר והשומנים וכד'.


הנה 10 טיפים שיעזרו לנו להסיר את העודפים ולהגיע רעננים יותר לעבודה בימים שאחרי שמחת תורה:

1. כשאנחנו מארחים – להכין את מה שטוב לנו ולבריאות שלנו ולא את מה שנראה מפואר או עשיר יותר. תמיד ניתן לקשט ולהגיש בצורה מיוחדת, אך המנות עצמן שתהיינה דלות שומן, הרבה ירקות ופחות סוכרים.


2. כשאנחנו מתארחים, אם אפשר להודיע מראש שאנחנו לדוגמה לא אוכלים מטוגן או שאסור לנו סוכר או גלוטן – יתחשבו כנראה ויכינו גם משהו שיתאים יותר לתזונה שלנו.


3. אם המארחים עבדו קשה על מאכלים משפחתיים או מאחלים מסורתיים ולא נרצה להעליב חלילה או לסרב לטעום – נוכל לאכול רבע ממה שהיינו אוכלים פעם, מכל מנה. אם היינו אוכלים ארבע קציצות – נקח לנו אחת, אם היינו שמחים לאכול כוס שלמה של מוס שוקולד, נוכל לטעום כפית או שתיים וכן הלאה.


4. נקפיד לשתות מים או סודה עם לימון ולא נתפתה למוגזים ולממותקים שעל השולחן גם לא למיץ תפוזים סחוט טרי או מיץ תפוחים. התחליף היחידי למים יכול להיות תה צמחים ממותק בסטיביה, שאפשר להגישו גם קר ומרענן.


5. להגיע לארוחות לא רעבים! גם אם זה אומר לאכול תפוח בדרך לחגיגה או לארוחה, כך נצליח לאכול משמעותית פחות.


6. כמו בכל תכנית, חשוב מאוד לבחור את מה שאנחנו לוקחים לאכול ולהסתכל על הצלחת לפני שמתחילים לאכול.


7. כדאי מאוד לעצור אחרי כל מנה ולהמתין מספר דקות עד שמתחילים שוב לאכול. אפילו רצוי לעשות הפסקה של כעשר דקות באמצע הארוחה כדי לבדוק אם עצמנו עד כמה אנחנו עדיין רעבים. כך נעצור בדיוק בזמן הנכון ולא נאכל מתוך הרגל אלא מתוך חשיבה.


8. חשוב לא לאכול שאריות שנשארו מצלחות הילדים או הנכדים "כי חבל לזרוק" נקח לעצמנו את מה שנכון לנו ונוותר על כל השאר.


9. נלך לקניות לפני תום החג ונכין במקרר יותר ירקות, יותר פירות, קטניות ומוצרים מדגנים מלאים, חזה הודו ודגים שיאפשרו לנו להכין ארוחות טריות ובריאות במהלך השבוע שאחרי החג ולא נאכל את שאריות העוגות והלחמים שנשארו מסעודות גדולות.


10. כבר היום ומחר נצא להליכה של חצי שעה או יותר ונכניס לנו לשגרת היום צעידות במזג האויר הנפלא של הסתיו. אם קשה לנו ללכת לבד – נתקשר לחבר או חברה ונצא להליכה משותפת. הפעילות הנוספת תעזור לנו להוריד את העודפים.


אלה אבני הדרך החשובים שילוו אותנו בימים הקרובים.
אם אתם חושבים שאתם זקוקים לדחיפה חזקה יותר ולהורדת קילוגרמים רבים יותר – תוכלו לבחור בדיאטת מלפפונים ותפוחים או בדיאטת מיצים או בדיאטת קפה ירוק למשך שבוע ימים. חשוב להבין כי דיאטות אלה מיועדות לזמן מאוד קצר וכי אחריהן יש להתאזן בדיאטה שמתאימה לכל אחד באופן אישי, על פי מבנה גוף, מדדים כמו סוכר כולסטרול, לחץ דם ומחלות רקע וכן לפי מידת הצורך לאיזון המשקל.
בימים של חילופי עונות, סוף עונת החגים ותחילת הסתיו – חשוב שנשלב לפחות ארוחה אחת חמה במהלך היום ושתיה חמה או לפחות בטמפרטורת החדר במהלך היום. כך נעזור לעצמנו להתחזק.

מועדים לשמחה!